Nordicbet support

nordicbet kundtjänst

NordicBet kontakt

Kundtjänsten är en viktig del av en spelupplevelse och det är något som NordicBet är väl medvetna om. Oavsett om du har en simpel fråga eller om det uppstår något krångel med ditt konto är NordicBet support alltid tillgänglig. De har öppet dygnet runt alla dagar i veckan och står naturligtvis redo att hjälpa dig på svenska.

Du kan välja mellan tre olika kontaktvägar och dessa är chatt, mejl och telefon. De flesta väljer att använda NordicBet chat eftersom det är det snabbaste alternativet. Men det finns även en utförlig FAQ som svarar på alla de vanligaste frågorna. Här kan du snabbt söka efter svar och spara lite tid.

NordicBet tillhör som bekant BML Group och delar därför kundtjänst med sajter som Betsson och Betsafe. Det är alltså ett väldigt pålitligt företag som står bakom. Deras kundtjänst sitter på huvudkontoret i Malta precis som större delen av företaget. 

NordicBet kundtjänst

Kundtjänsten utgör ofta en av de viktigaste byggstenarna i maskineriet som är att online casino. För att allt ska kunna flyta på smidigt och smärtfritt för spelare, krävs det att casinot har några som har stenkoll på allt. Till exempel vad en spelare ska göra om det inte går att logga in en dag, eller om det inte går att ta emot en NordicBet casinobonus. Det ska dessutom vara enkelt att ta kontakt med supporten. Något Nordicbet kontakt sett till att lösa.

Nordicbet chatt

NordicBet chat är det absolut populäraste alternativet när det gäller att kontakta kundtjänsten och det är inte så konstigt med tanke på att den generella svarstiden är 30 sekunder. För att komma in på chatten klickar du på ”Hjälpcenter” och sedan på alternativet live chatt. Du kommer då få upp en ny ruta där du kommer bli ombedd att fylla i en del information. De frågar om namn, e-post, personnummer och adress. Du kan även fylla i ämnesrad och vad ärendet gäller. Sedan är det bara att trycka på ”Starta chatt” och vänta på att bli uppkopplad till nästa lediga chattagent.

När du får kontakt med en supportagent är det bara att förklara ditt ärende. Om agenten inte lyckas lösa ditt ärende på första kontakten kommer denne att skicka vidare det till relevant avdelning och återkomma så snabbt som möjligt. Efter avslutad chatt kommer du bli ombedd att fylla i ett litet formulär där du kan fylla i om du är nöjd eller missnöjd med servicen. Det är helt frivilligt men hjälper NordicBet kundtjänst att bli bättre.

NordicBet mejl och telefon

De två andra kontaktalternativen som finns tillgängliga om du vill komma till NordicBet kundtjänst är mejl och telefon. E-post har en normal svarstid på 30 till 60 minuter oavsett tid på dygnet vilket är riktigt bra. Om du klickar på e-post kommer du automatiskt få upp din e-post med adressen till NordicBet kontakt inskriven. Det är för övrigt [email protected] om du skulle vilja kontakta dem direkt från din e-post. Mejl rekommenderas om du har ett lite längre ärende och vill kunna fylla i mycket information. Det passar också ärenden som inte är så brådskande eftersom det tar lite längre tid att få svar än normalt. Mejl är också ett bra alternativ om du behöver skicka med dokument eftersom det enkelt kan bifogas.

Den tredje kontaktvägen är alltså telefon och istället för ett NordicBet nummer har de valt en metod där du får lämna namn och nummer och vänta på att bli uppringd. Väntetiden för detta alternativ ligger på mellan 15 minuter upp till en timme beroende på hur mycket de har att göra så klart. Ibland kan det vara skönt att prata med någon och förklara sitt ärende på telefon istället för att skriva. Då passar detta alternativ perfekt. Det är ganska sällsynt med telefonsupport i casinobranschen och det gör att NordicBet sticker ut ytterligare på ett positivt sätt.

NordicBet FAQ/Hjälpcenter

Förutom de tre olika kontaktvägarna har NordicBet även en väldigt utförlig FAQ där du kan läsa om allt från NordicBet omsättningskrav till NordicBet bonus regler. Det är det första du ser när du klickar på hjälpcenter längst upp på sidan. Direkt när du kommer in på FAQ:n ser du en sökbox där du kan skriva in ett sökord och få upp relaterade svar till din fråga. Du kan även scrolla igenom listan över populära frågor lite längre ner på sajten. Ett tredje alternativ är att leta i de olika kategorierna som finns. Några exempel är betalningar, generella frågor och ansvarsfullt spelande. Här hittar du svar på det mesta helt enkelt.

Det rekommenderas att du söker igenom FAQ:n först. Oftast hittar du faktiskt svaret här och slipper kontakta kundtjänsten, speciellt om det bara rör sig om en enklare fråga. Då sparar du lite tid och kan fokusera på spelandet åter igen. När du är inne på en fråga kan du också kryssa i om svaret var hjälpsamt eller ej. Det är hjälpsam feedback för NordicBet review som hjälper dem bli ännu bättre i framtiden.

spelpaus

NordicBet ansvarsfullt spelande

Ansvarsfullt spelande är alltid ett hett ämne i Sverige med tanke på allt fler tyvärr fastnar i ett spelmissbruk. Därför är det viktigt att spelbolag som NordicBet tar sitt ansvar och uppmuntrar till ansvarsfullt spelande. Och det gör de absolut.

Först och främst är de anslutna till Spelpaus som är en tjänst som uppstod i samband med att den svenska spellagen blev verklighet. Det är ett nationellt avstängningsregister som alla svensklicenserade är anslutna till. Här kan du som spelare pausa ditt konto under en viss period. Det längsta är tills vidare och då är det pausat i minst 12 månader.

Under den tiden kan du inte spela på något svensklicenserat casino online och inte heller ombud eller Casino Cosmopol. Hos Nordicbet ställer du även in en insättningsgräns för varje dag, vecka och månad. När någon av dessa är nådd kommer du nekas att göra fler insättningar tills en ny månad börjar.

Om du går in under NordicBet kontakt och FAQ hittar du även mycket information om ansvarsfullt spelande och vart du ska vända dig om du känner att du ligger i riskzonen. Det finns till och med en egen flik i FAQ:n. Här kan du hitta deras eget självtest, information om hur du spärrar ditt konto samt telefonnummer till Stödlinjen och andra oberoende föreningar som kan hjälpa till. Det finns mycket hjälp att få i en sådan situation för alla som har hamnat i ett spelberoende.

NordicBet uttag och insättningar

Att kunna sätta in och ta ut pengar på ett smidigt sätt är ett måste hos varje seriöst casino. NordicBet kontakt har varit med i branschen länge och erbjuder ett stort urval av betalningsmetoder. Några av de betalningsmetoderna du kan använda är:

  • VISA/Mastercard
  • Skrill
  • Trustly
  • Swish
  • Zimpler
  • Neteller

Nordicbet ser helst att du använder samma metod för insättning som för uttag så långt det går. Oavsett vilken insättningsmetod du använder brukar pengarna synas på ditt spelkonto med detsamma. Undantaget är om du skulle använda dig av en traditionell banköverföring. Insättningsmetoderna är dessutom fria från avgifter vilket är ett stort plus i kanten.

Om du loggar in direkt med ditt mobila BankID betyder det att du verifierar ditt konto på samma gång. Dock kan NordicBet kontakt be dig skicka in bevis som styrker din valda betalningsmetod första gången du använder den. I så fall kan du kontakta NordicBet chat för mer information. Många betalningsmetoder är även kopplade till ditt mobila BankID vilket är både snabbt och smidigt. NordicBet samarbetar endast med seriösa och välkända betalningstjänster och följer alla säkerhetsföreskrifter vad det gäller kryptering och så vidare. Du kan alltså känna dig 100 % trygg när du sätter in och tar ut pengar hos NordicBet.

Uttag med olika banker

Så länge du inte har en bonus som ska omsättas så kan du göra ett uttag hos NordicBet. Dock så måste du uppfylla kraven för minsta uttagsbelopp. När du vill göra ett uttag klickar du på ditt konto, väljer uttagsmetod och skriver in det belopp som du vill ta ut. De flesta betalningsmetoder fungerar med samtliga stora banker i Sverige. Dock kan det ta längre tid att få in sina pengar på vissa banker. Forex och ICA banken är två exempel på banker där du får vänta cirka en bankdag på dina pengar. Hos andra banker brukar det gå betydligt snabbare.

Om du använder uttagsmetoder som Trustly och Swish loggar du in direkt med din internetbank och pengarna skickas direkt till ditt bankkonto. Även om du skulle använda en e-plånbok som Skrill eller Neteller kan du sedan skicka vidare pengarna till din bank. Allt du behöver göra är att koppla ditt bankkonto till din e-plånbok, sedan är det fritt fram att föra över pengar som du vill. Det inkluderar alltså ett ytterligare steg men många tycker det är smidigt och tryggt att använda sig av en mellanhand. E-plånböcker brukar inte ha några restriktioner gällande bankkonton utan du lämnar bara Swift och IBAN.

Uttagstid – beroende på vald metod

Det är svårt att säga en generell uttagstid då det varierar väldigt mycket beroende på vilken betalningsmetod du använder. De två snabbaste är Swish och Trustly där du sällan väntar längre än fem minuter på dina pengar. Att kunna ta ut med Swish är en ganska ny företeelse då det under lång tid endast varit tillgängligt för insättningar. Varje sig du använder Trustly eller Swish så går pengarna direkt in på ditt valda bankkonto och pengarna är disponibla så snart de syns där. Det känns alltid tryggare att spela på en sajt när du vet att du kan få in pengarna på så kort tid.

E-plånböcker har också ganska snabb behandlingstid och pengarna syns inom 24 timmar. Dock får du räkna med längre tid om du ska ta ut pengarna till ditt bankkonto eftersom de då överförs via din e-plånbok och inte via NordicBet. Casinot själva har för övrigt en behandlingstid på 24 timmar för att hantera samtliga uttag. Det gäller så länge allt är i ordning med ditt konto och att du är verifierad. Utbetalningar till kort är det som brukar ta längst tid och här får du räkna med upp till ett par bankdagar innan uttaget syns på ditt konto. Det är viktigt att ha i åtanke när du väljer en betalningsmetod. Exakta uttagstider står alltid i samband med att du gör ditt uttag hos NordicBet kontakt. Skulle ditt uttag vara försenat rekommenderar vi att du kontaktar kundtjänst och hör med dem vad som händer.

Minsta uttag och högsta uttag

För varje betalningsmetod finns det ett minsta uttag och ett högsta uttag per dag. Den minsta summan som du kan ta ut är i princip alltid 200 kronor. Om du har mindre pengar än detta måste du alltså fortsätta spela och hoppas du vinner något så du kommer upp i över 200 kronor. Maxsumman varierar väldigt mycket beroende på vilken metod du använder. För banköverföring så är det till exempel 200 000 kronor per dag. Om du använder VISA är det endast 94 000 kronor per dag. Neteller är de som erbjuder den högsta summan vilket i skrivande stund är 325 000 kronor. I NordicBets FAQ hittar du en fullständig översikt av alla belopp och betalningsmetoder och du kan även se minsta och högsta möjliga uttag för Euro om det skulle behövas. Men generellt sätt så kan du ta ut väldigt höga summor oavsett vilken betalningsmetod du använder.

NordicBet blogg

Visste du att det finns en helt unik NordicBet blogg där du kan läsa nya artiklar och blogginlägg varje vecka? Det mesta är fokuserat runt speltips som rör trav och hästar. Det är en bra hjälp för dig som kanske inte är så insatt i trav och allt som rör att plocka ut en spelkupong. Här lägger även NordicBet ut samtliga avsnitt till sin egna podcast som fokuserar på Allsvensk fotboll. Du kan lyssna när du sitter på bussen hem eller precis när du vill. Kika in med jämna mellanrum så att du inte missar några spännande inlägg som läggs upp på bloggen.